Live from London

Tja alla glada!

London är en trevlig stad må jag säga. Människorna är glada, vänliga och hjälpsamma. Man får alltid ett leende och ett how are you today när man handlar och när man lämnar så är det have a nice day som gäller. Önskar det vore så i sverige med. Dessutom är alla pratglada och måna om ens bästa!

Nog om det. Jag har det jätteskoj här. Har hunnit med lite av allt under dessa dagar. Sett big ben (såklart, var rätt tråkigt dock) och london eye. Skippat buckingham palace men sett trafalgar square, picadilly circus, gått upp och ner för oxford street typ en miljon gånger. Idag besökte vi harrods och det var en rolig upplevelse! Dock lite dyrt för min plånbok men ett par jeans fick följa med.

Det har blivit en del shopping, inte bara för min del utan även för Josefin. Kul att hon oxå spenderar pengar så man inte behöver känna sig som en slösare haha (vilket vi nog båda är..). Finns många billiga affärer, köpte tex en "dun"väst, en kavaj/kappa, en skinnjacka, ett par klackar, två tröjor och nått mer som jag har glömt på Primark häromdagen för ca 1000kr. Snacka om kap! Och idag har jag köpt tre väskor för sammanlagt 800kr. Sjuka priser.. Men finns såklart normalpriser med. Blivit en del Topshop, som är såå stort här, Mango och såklart Zara. Känns som att det är billigare här än hemma men först och främst finns det så mkt mer i de affärerna här.

Vädret är väl inte jätteskoj dock.. Igår och idag har det varit mestadels regn, runt +5 grader och lite blåst. Men i lördags och söndags var det lite sol och ganska varmt. Våren är påväg här, många vitsippor och krokusar!

Nu ska jag sluta babbla och packa upp dagens shopping. Blir så här att när man kommer hem från stan är man så trött att man bara ställer alla kassar. Men nu efter några timmar är det rätt spännande och kolla igenom allt och se vad det var man handlade haha. Nu låter det som jag handlat övermkt men har faktiskt hållt mig till min budget mycket bättre än jag trodde så det så!

Ha det bra! Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0